Casus: content marketing voor Autoschade John de Groot

Door 1 maart 2018Nieuws
Autoschade John de Groot

OVER DIT PROJECT

Autoschade John de Groot wil graag dat de efficiëntie en moderne technieken die binnen het bedrijf in worden gezet, ook naar buiten toe worden uitgestraald. De volledige ‘look and feel’ van de website, het logo en de huisstijl moesten worden aangepast naar een frisse hedendaagse lay-out. Daarnaast wilde Erwin de Groot aanwezigheid op social media, hun verhaal vertellen en het publiek prikkelen met nieuws en verhalen.

Autoschade John de GrootDOEL

Het rijke verleden van Autoschade John de Groot vertellen op een authentieke manier, zonder oubollig te zijn. Aanwezigheid op social media en klantbereik vergroten.

AANPAK

Allereerst maakten wij een voorstel voor een volledig nieuwe huisstijl. Deze werd doorgevoerd op de site en in alle online en offline reclame-uitingen van het bedrijf. Onderdeel van het verhaal van John de Groot werd de historie van het bedrijf, maar wij grepen ook het vijftig jarig jubileum aan om terug te verwijzen naar het verleden zonder ouderwets en stoffig over te komen. Tweewekelijks verschijnt er content op de website (‘blijf eigenaar van je eigen verhaal’) en deze content wordt ook doorgeplaatst naar social media (Instagram, Facebook, Twitter).

Autoschade John de GrootSPIN-OFF VAN CONTENTMARKETING

Niet alleen werkten wij aan de site en de social media, wij gaven ook een krant uit, waarin Autoschade John de Groot zowel verhalen als advertorials kwijt kon. Deze krant werd verbonden aan het jubileum, maar zo’n spin-off van content marketing is een perfecte manier om op een cross-mediale manier uw eigen verhaal naar de klant te brengen. De verhalen uit de krant werden ook via social media en de website verspreid.